کاهش وزن و رژیم لاغری !

برنامه رژیم لاغری و کاهش وزن برای تناسب اندام و رژیم غذایی مناسب و سالم

کاهش وزن و رژیم لاغری !

برنامه رژیم لاغری و کاهش وزن برای تناسب اندام و رژیم غذایی مناسب و سالم

پاپایا + میوه اژدها

سه شنبه، ۲۶ فروردين ۹۳

دیشب یکی از آشنایان دو میوه عجیب و غریب از یکی از کشورهای خارجی سوغات آورده بود. البته من قبلا هم یک بار هر دو میوه را خورده بودم.

دراگون فروت یا میوه ی اژدها  dragon fruit ظاهر نا متعارف و رنگ بسیار جذابی داشت. در حد فاصل بخش مرکزی سفید رنگ میوه و پوست خارجی، طیف بسیار زیبایی از رنگ بنفش بود که در ادامه عکس آن را می بینید.


نام غیر ترسناک این میوه پیتایا pitaya است و کمی کوچکتر از آناناس بود و بر خلاف ظاهر زیبایش هیچ بویی از طعم و مزه نبرده بود. مزه ای شبیه به گلابی های بسیار بی مزه داشت.


میوه بعدی پاپایا papaya نام داشت که در بی مزگی گوی سبقت را از رقبا ربوده بود! ظاهرا همین پاپایای بی مزه، سرشارترین میوه از ویتامین سی است. این دو میوه در برخی از کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین بسیار محبوبند!


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه، ۲۶ فروردين ۹۳
  • رژیم لاغری و کاهش وزن

نظرات  (۱)

نوعی میوه ی کاکتوس برای درمان دیابت

میوه ی اژدها یا دراگون فروت به عنوان یک سوپر غذا درسال 2013 معرفی شده است.این میوه به نام های Pitaya یا  pitahaya معروف است و در تایوان برای تنظیم مقدار قند خون بکار می رود. گفته می شود که این میوه درکاهش فشار خون موثر است و حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین cمی باشد.

 

زادگاه بومی میوه ی Pitaya نوعی کاکتوس در آمریکا جنوبی است. بیرون این میوه خاردار است اما درون آن جبران زبری بیرون را می کند و حاوی خواص قابل توجهی می باشد که از جمله به کنترل قندخون در بیماران دیابتی می توان اشاره کرد. این میوه حاوی  مقدار بسیار زیادی آنتی آکسیدان است.

این میوه در تایلند، سریلانکا، بنگلادش و فیلیپین بسیارمعروف می باشد. از آنجائیکه  حاوی ویتامین C، فیبر و کلسیم فراوانی است مردم به خوردن آن علاقه مند هستند. قسمت خوراکی میوه صورتی روشن با دانه های مشکی است و مزه آن بین  کیوی و گلابی است.

 این میوه به دلیل داشتن مقدار بسیار زیاد ویتامین Cبه کاهش کلسترول کمک میکند. از مزیت های دیگر این میوه آنتی اکسیدانهای  مفید برای پوست است.

دانه های سیاه موجود در این میوه منبع بسیار خوبی از امگا 3 می باشد همچنین مقدار زیادی منیزیوم وکلسیم در قسمت گوشتی میوه یافت می شود.
پاسخ:
ممنون.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">